keskiviikko 18. syyskuuta 2013

Se oli tämä päivä tässä!

Heräsin aamulla sienimetsään. Ihmeen pirteänä oikeestaan. Sienet oli homeessa. Vitutti.

 
Niistä kaikista 10 sienestä inspiroituneena tein piirakan. Tai pitsan. Tai jonkun pohjan täytteille. Tää pohja on mun lemppari, ihan siks kun aikaa ei mee kauaa ja aineksia on lähes aina kaapissa. Kuvassa pelkkä pohja.

2 munaa
Purkki rahkaa (yleensä käytän kyllä kreikkalaista jukurttia, mutta nyt vahditaan taas linjoja, ennen seuraavaa repsahtamista)
Pikkasen leivinjauhetta
150g juustoraastetta, eli löräys pussista
3 rkl + 4rkl jottain, esim ruisjauhoja, leseitä, mitävaan. Mä laitoin tällä kertaa pussinjämät mantelijauhoja ja fibrexiä, tuli hyvä, eikä oo niin paljoo väsymyshiilareita, niitä kun ei voi tämä ihminen ennen iltaa nauttia tai muuten unettaa koko ajan.

Uuniin pelkkä pohja 10, täytteet päälle ja 15min. 200 astetta. Valmis!

Sit tuli kumma inspiraatio tehdä kynttilöitä.


 
Ne ihan toimi. Mut kyl mää enemmän oon viäläki sitä noukkija-tyyppiä ku valaja-tyyppiä.

Jaanii. Mein takka edistyy! Mää kannan jo unissani puita sisälle. Vaikka viime yönä mun entinen pomo alko itkemään onnesta ku ilmotin ottavani loparit. Mää en nyt oo oikeen varma et mitä toi unisieppari taas yäseet touhuu.


Siinä se tönöttää.

Tänään tämmöstä, huomenna sienihöyryjä. Kyl elämä on kivvaa!

Muuten, katoin sen Armanin ristiretkiohjelman. Ja rupesin miettimään tätä mun hamstrausta. Ja maapalloa. Ja tätä hyvinvointivaltion luksuselämää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti