lauantai 13. huhtikuuta 2013

HAASTE!

Hurjaa, minut on haastettu! ..en ehkä kehtaa myöntää kuinka kauan sitten. Inspiraatiota haeskelin. Tästä siis kyse.




1. Kerro 11 asiaa itsestäsi.
2. Vastaa haastajan 11 kysymykseen.
3. Keksi 11 uutta kysymystä.
4. Haasta 11 bloggaajaa, joilla on alle 200 lukijaa.
5. Kerro bloggaajille, että olet haastanut heidät.
6. Kiitä sinua haastanutta ihmistä, ja linkitä hänen bloginsa.

11 asiaa minusta:

1. Teininä mun mielestä tällaiset jutut oli ihania. Saatoin tehdä jotain tuikitärkeitä kyselyjuttuja ihan vaan omaks huvikseni. Oliko se sitten sitä itseensä tutustumista? Jotenkin se jakso on nyt ohitettu.

2. Olen ammatiltani hoitaja, koulutuksena yo-lähihoitaja. Yo-tittelin koen melko turhaksi, tuosta toisesta on ollut enemmän hyötyä. Haaveena on lähteä vielä jotakin opiskelemaan. Sairaanhoitajaksi en halua. Toimintaterapeutti kuulostaa enemmänkin mun jutulta. Koska olen niin mukavuudenhaluinen, en ole opiskelemaan lähtenyt. Kauhistuttaa, jos pitäisi ajaa joka päivä kouluun jonnekin toiseen kaupunkiin ja muuttamaan minua ette saa! Tällä hetkellä palkalliseen päiväohjelmaani kuuluu kehitysvammaisten kanssa hääräilyä.

3. Vasta viime vuosien aikana olen oppinut sanomaan EI. (ainakin teoriassa) Harjoittelen päivittäin olemaan "itsekkäämpi" ja unohtamaan sen, ettei tarvitse miellyttää kaikkia. (mutta kun siitä tulee niin huono mieli jos jollakin on huono mieli saatika jos itse sen aiheutan..)

4. Toisaalta sitten taas olen kova tyttö kertomaan mielipiteeni. Joskus aika kovaan ääneenkin. Ja tähän samaan juttuun kuuluu se, että "ajatellaan sitten kun ollaan puhuttu". Saan ärsytyshetkiä jolloin se joka nyt sattuu olemaan hollilla saa kuulla miten ihanaa kaikki on.

5. Tää on vaikeeta.

6. Pidän miehisistä asioista. Tai oikeestaan, kuka sanoo mikä on "miehistä" ja mikä "naisista". Intohimona lähinnä maalaaminen, nurmikon leikkuu ja renkaiden vaihto. Myös kaikki missä käsitellään rasvaa tai nauloja käy. Mitä enemmän saa sotata, sitä kivempaa.

7. Ja tästä pääsemmekin aiheeseen, joka aiheuttaa minulle stressiä. Tuo kyseinen aihe on: siivoaminen. Pitäisi olla puhdasta, kiiltävää ja mielellään pölytöntä. Tavaroitten järjestyksessä ja tietenkin vielä se, että joku muu voisi tehdä tuon kaiken. Mää voin pestä sit tiskit ja ikkunat, sekä silittää.

8. Olen tosi huono puhumaan suomea. Siis TODELLA huono. Mitä kummempia sanoja tulee ulos ja harvoin sitä ymmärtää itekään mitä juurikin sanoi. Hauskaa sinänsä, että sen pitäis olla se kieli joka taipuu. Ei sillä että joku muu kieli taipuis paremmin. Suomi - Jenny - suomi hakusessa.

9. Tykkään matkustella. Jos olisin varakkaampi (tai parempi säästämään) tekisin sitä todennäköisesti enemmänkin. Olen kuitenkin vielä niin pieni tyttö, että haluan matkustaa jonkun turvallisen ihmisen kanssa. Joka kerta kun menen uuteen maahan, olen hyvin ahdistunut suurin piirtein ensimmäisen vuorokauden. Ajattelen että se johtuu siitä, etten tiedä missä olen ja mitä ympärilläni on. Tutustuttuani paremmin paikkaan jossa olen, en oikeastaan lähtisi sieltä mistään hinnasta kotiin vaan ehkä haluiaisin muuttaa loiseksi jonkun paikallisen takkiin. Nähdä mitä hänen elämänsä on ja millaisia haasteita hän kokee elämässään, minkä värisellä bussilla/autolla menee töihin ja pelkääkö hänkin huumehörhöjä enemmän kuin mitään.

10. Olen seurallinen. Ja seuraa vailla. Viimeisen vuoden aikana olen oppinut nauttimaan yksin olemisesta. Muutaman tunnin ajan. Ja silloin laulan karaokea. Perhe on minulle tärkein asia elämässäni. Minulla on ihana perhe!

11. Tutustuttuani kirjaan nimeltään Salaisuus olen ollut ylpeä itsestäni miten ajatukseni ovat muuttuneet positiivisemmiksi ja kepeämmiksi. Olen myös huomannut sen, miten murehtiminen vain myrkyttää. Näin "henkimaailmahörhönä" tämä on iso juttu. Näin esimerkkinä, yksi päivä murehdin jotakin turhaa, autoon tuli joku "vika" ja kaikki ikkunat aukesivat, koin sen merkkinä siitä, että tuuli halusi viedä murheelliset jutut pois ja huuhtoa pääni sisältäpäin. Ja niinhän kävi :)

Ja sitten minulle esitetyt kysymykset!

1. Suosikkisupersankarisi? Perustele.
Iskä. Se on opettanut mulle paljon. Ja se on niin ärsyttävän rauhallinen ja järkevä.

2. Jos voisit matkustaa ajassa taaksepäin, minne siirtyisit?
Lähtisin käymään lapsuudenkodissani, ihan vain päiväksi. Sellaiseksi kesäpäiväksi kun oltiin mökillä. Kun uitiin ja leikittiin pellolla ja illalla puettiin kokopukuyökkärit päälle ja sai nukahtaa sohvalle, josta sitten iskä kantoi sänkyyn ja piti esittää nukkuvansa, koska se oli vaan niin kivaa.

3. Paras ja turhin tosi-tv-ohjelma?
Pidän Strömsöstä ja Criminal mindsistä. Katson myös aika paljon hömppää, kuten Teuvoa ja Kaisaa. Turhia tv-ohjelmia on kanavat nykyään täynnä, kuten joku julkkisten uimahyppykilpailuhomma? Mitä.

4. Sähkökatkos, keskellä talvea, pimeää ja hiljaista (kesto noin 4 tuntia)! Mitä tekisit ajankuluksi?
Polttaisin kynttilöitä, kutoisin tai lähtisin koiran kanssa katselemaan lähimaastoon miten on muiden laita. Ei haittaisi, vois oikeestaan olla ihan kivakin!

5. Lempivärisi?
Niitä on monta, joten vastaukseni on luonto. Pidän ehkä eniten oranssista ja metsänvihreästä, ne rauhoittaa ja piristää samaan aikaan.

6. Vaatekappale, jota ilman et voi elää? (Kuva ois kiva.)
Ehkä ne on legginssit. Käytän niitä töissä ja kotona. Ja kaupungilla. Ja baarissa. Mä jo sanoin että oon mukavuudenhalunen! Okei, on mulla farkkujakin, mutta ilman noita en vois elää.


7. Lauta- tietokone- vai konsolipelit? Vai pelittääkö ollenkaan?
Olen lautapelikansaa. Loppuun saakka. Okei, ehkä hitusen koukussa Candy crashiin.. Ps-koneet on mulle vieras käsite, Nintendo oli jees, seki meni rikki, öö tota 15 vuotta aikaa?

8. Tanssijoille: Miksi aloit tanssia? Ei-tanssijoille: Mitä harrastat?
Tanssin vain omaksi ilokseni, joten harrastan lähinnä koiran kanssa ulkoilua. Metsäilyä. Talvella uimista. Kotona kahvakuulailua. Haaveilen siitä, että aloittaisin salikuntoilun uudelleen. Tämä kevät on ollut tosi hyvä, joten ehkä syksy tuo tullessaan sitä saleilua sitten?

9. Inhokkisananlaskusi? (Ei oppi ojaan kaada, omena päivässä pitää lääkärin loitolla, jne. jne....)
Täytyy ihan myöntää, että viljelen näitä humoristisesti niin paljon itse, etten voi sanoa mikä olisi kamalin. Kamalimmalta kuulostaa ehkä tämä: "Mitäs tehtäs et mainittas?". Tämäkin on syntynyt jostain.. Voi saamattomuus maailmassa.

10. Elokuva, jota odotat leffateattereihin saapuvaksi?
No nyt on sellainen hetki, ettei ole tullut vastaan mitään huippua, välillä tulee hetkiä kun huomaa toistavansa "toi on hei pakko mennä kattomaan!".

11. Kirja jonka luit viimeksi? Oliko hyvä?
Luen Komisario Koskisen kirjasarjaa, koska se vaan on niin lupsakkaa. Yöpöydällä tönöttää myös Naisen iholla-kirja, niitä hetkiä varten kun iskee "iiihan kamala kuume".





Koska minulla ei ole Blogi-ystäviä, en haasta tähän ketään vaan nautin kaikin rinnoin omista vastauksistani. Hehhe.










Ei kommentteja:

Lähetä kommentti